Välj rätt medier

Home / Välj rätt medier

Mediarådgivning och svårigheten med att välja rätt vägledande medier.

Var säljaren som ringde igår från en seriös katalog? Söker mina kunder sina leverantörer i kataloger eller via internet? I vilka medier lönar det sig att annonsera?
Vi på MediaHjälpen hjälper dig att välja de vägledande medier, även kallade sökmedier, och den marknadsföring på internet som ger bäst valuta för pengarna.

Tjänsten Mediarådgivning innebär att vi på MediaHjälpen hjälper dig att välja ut rätt produkter och rätt leverantörer som passar din verksamhet bäst. Vi sköter inköpen och kontakten med säljarna men eftersom våra inköp är grundade på våra råd och vår kunskap i samarbete med er kan ni ändå vara säker på att vi tillsammans väljer rätt.

Investerar du i rätt sökmedier?
Det är nästan omöjligt att välja rätt sökmedier att satsa på utan att först noggrant ha analyserat vilka sökmedier som stämmer in på just ert företag och er målgrupp. Erfarenheten visar att mer än fyrtio procent av vad företagen investerar i sökmedier satsas helt fel. Det är tyvärr pengar som man aldrig får igen.

Både kundernas köpbeteende och reklamutbudet förändras ständigt, och det är inte helt lätt att hålla sig uppdaterad på vad som gäller. På marknaden finns både oseriösa och seriösa aktörer, och MediaHjälpen har god kunskap om dessa och vet vilka som är värda att satsa på. En rätt investering är beroende av bland annat storlek på företaget, bransch och geografisk placering. Vår uppgift på MediaHjälpen är att förhindra onödiga investeringar och kostnader för dig och ditt företag.

Träffsäkert reklamköp ger bättre gensvar.
MediaHjälpen sonderar terrängen och väljer ut de produkter och leverantörer som ger dig bäst valuta för pengarna. Vårt arvode ryms ofta inom den befintliga reklambudgeten, då MediaHjälpens insatser resulterar i ett mer träffsäkert reklamköp där du får bättre gensvar på din marknadsföring, kan det till och med bli aktuellt att minska reklambudgeten.

Kontakta oss

Start typing and press Enter to search